Skoda weszła pod skrzydła VW, ale nie pozwoliła na likwidację swojej marki - firmuje autka swoją własną, wieloletnią nazwą i znakiem. I te autka się sprzedają!
Dacia oddała się w ręce Renault, ale też nie pozwoliła na likwidację swojej marki - firmuje autka swoją własną, wieloletnią nazwą i nowoczesnym znakiem firmowym. I te autka też się dobrze się sprzedają!
A my niestety nie mamy się czym pochwalić - same montownie (Bielsko, Tychy, Poznań) a na miejscu FSO (które od razu zlikwidowało swoją tożsamość) będą osiedla mieszkaniowe albo wielkie centra handlowe.
Tylko, że Dacia i Skoda to zawsze były marki utrwalone w świadomości konsumenta. Mówiło się "jeżdżę skodą" "mam dacię" a nikt nie powiedział: "kupiłem FSO" Do świadomości przebił się tylko polonez ale to konkretny model.
Zresztą co się dziwić jeśli na wyrobie FSO było napisane "polski fiat"
Zresztą co się dziwić jeśli na wyrobie FSO było napisane "polski fiat"
nie widzę w tym nic złego i mimo, że jestem młodym pokoleniem mocno ubolewam nad upadłością zakładów FSO i tym, że jako naród nie mamy własnej marki pojazdów, jakiekolwiek by nie były. nawet z napisem POLSKI FIAT
[ Dodano: Czw 07 Lip, 11 10:58 ]
Zamieszczone przez Big Wojtek
Zresztą co się dziwić jeśli na wyrobie FSO było napisane "polski fiat"
nie widzę w tym nic złego i mimo, że jestem młodym pokoleniem mocno ubolewam nad upadłością zakładów FSO i tym, że jako naród nie mamy własnej marki pojazdów, jakiekolwiek by nie były. nawet z napisem POLSKI FIAT
Tylko, że Dacia i Skoda to zawsze były marki utrwalone w świadomości konsumenta
Jakiego konsumenta ?? Chyba konsumenta z dawnych demoludów O ile Skoda na świacie była znaną i uznaną marką jeszcze z przedwojennych czasów, to Dacia poza byłymi krajami komunistycznymi nie była nikomu znana. Nikt w latach 80-tych w Niemczech, Holandii czy Anglii nie słyszał nic jakiejś tam Dacii.
Co do FSO to w latch 70-tych i 80-tych wyroby FSO były dość dobrze znane w świecie zachodnim. FSO miało swoje salony w Anglii, Niemczech, Francji czy Belgii. Nawet nie ma co porównywac FSO z tamtych czasów do Dacii.
Natmiast to że FSO nie potrafiło związać się z porzadnym partnerem startegicznym i utrzymać marki zawdzięczmy naszej wpsaniałej władzy i .... związkom zawodowym działjącym w FSO, które na własne życzenie wepchnęły firmę w przepaść.
[ Dodano: Czw 07 Lip, 11 11:01 ]
Zamieszczone przez Big Wojtek
Zresztą co się dziwić jeśli na wyrobie FSO było napisane "polski fiat"
I bardzo dobrze, że było tak napisane kolego, bo to było nawiązanie do historii Poczytaj sobie trochę o historii polskiej motoryzacji, wtedy dowiesz się co oznaczało i jaką moc miały słowa "polski Fiat" w okresie miedzywojennym. Wtedy wszyscy w Europie pytali o ... POLSKIEGO Fiata bo był mniej awaryjny i lepiej wykonany od włoskich odpowiedników.
Poczytaj sobie trochę o historii polskiej motoryzacji, wtedy dowiesz się co oznaczało i jaką moc miały słowa "polski Fiat" w okresie miedzywojennym.
Dziękuję za lekcje historii. Daewoo popełniło błąd nie produkując "polskiego fiata lanosa" :lol:
Do Anglii sprzedawali FSO 125, do Francji Polskiego Fiata 125. Ciężko tu mówić o budowaniu marki. Wcalę się nie dziwię, że Daewoo nie chciało tego nazywać FSO. Choć oczywiście też bym chciał, żeby w istniała polska marka samochodu
Prosze bardzo. Gdybyć sie chciał jeszcze czegoś dowiedzieć służe
Zamieszczone przez Big Wojtek
Daewoo popełniło błąd nie produkując "polskiego fiata lanosa"
pomyśl trochę a na pewno dojdziesz do tego dlaczego.
Zamieszczone przez Big Wojtek
Wcalę się nie dziwię, że Daewoo nie chciało tego nazywać FSO
Ja im sie też nie dziwię. Skoro Polska stona nie zadbała o dalsz eistnienie marki to im było to tylko na rękę A myślisz że gdyby w umowie pomiędzy VW A Skodą nie było odpowiednich zapisów chroniących markę Skoda, to VW by ją pozostawił ???
U nas związki zgadzały sie na wszysko wzamian za gwarancje zatrudnienia i socjal a rząd miał to w d.... więc czemu się dziwić że FSo juz nie ma.
A tak wogóle tak najeżdżasz na to FSO ale zobacz jaki był potencjał tej firmy. Spój na takie projekty jak Warszawa 210, Syrena Sport, Wars, Ogar i wiele wiele innych. Aż FSo i my wraz z nim zyliśmy z ciebiu wielkiego barata u którego zapadały decyzje co i gdzie będzie produkowane to wyszło jak wyszło. Jedynie możemy miec pretensje do zarządzania firmy po 1989 r.
Big Wojtek napisał/a:
Daewoo popełniło błąd nie produkując "polskiego fiata lanosa"
Zamieszczone przez Big
pomyśl trochę a na pewno dojdziesz do tego dlaczego.
to była IRONIA
Zamieszczone przez Big
Ja im sie też nie dziwię. Skoro Polska stona nie zadbała o dalsz eistnienie marki to im było to tylko na rękę A myślisz że gdyby w umowie pomiędzy VW A Skodą nie było odpowiednich zapisów chroniących markę Skoda, to VW by ją pozostawił ???
U nas związki zgadzały sie na wszysko wzamian za gwarancje zatrudnienia i socjal a rząd miał to w d.... więc czemu się dziwić że FSo juz nie ma.
A tak wogóle tak najeżdżasz na to FSO ale zobacz jaki był potencjał tej firmy. Spój na takie projekty jak Warszawa 210, Syrena Sport, Wars, Ogar i wiele wiele innych. Aż FSo i my wraz z nim zyliśmy z ciebiu wielkiego barata u którego zapadały decyzje co i gdzie będzie produkowane to wyszło jak wyszło. Jedynie możemy miec pretensje do zarządzania firmy po 1989 r.
zgadzam się w 100%. Nie najeżdżam na FSO. Twierdzę tylko, że nie potrafili wykreować marki FSO
Fabryka Samochodów Osobowych produkująca konstrukcje innych marek ...kiepska to marka niestety .
Dlatego nie ma się co dziwić że nikt tej "marki" nie wyniósł na takie wyżyny na jakie została wyniesiona np. Skoda
Ech jak ja zazdroszczę Czechom.... :cry:
Komentarz